donderdag 8 april 2010

Out of Africa.....

24 uur in Nairobi - Kenia. Samen met 3 collega's huurde ik een taxi en lieten we ons op verschillende plaatsen afzetten. De eerste stop deelden we met dit Afrikaanse klasje.....
Het was alsof we op een voetbalwedstrijd stonden te wachten.
En kijk.... daar heb je de eerste spelers al!!
De weesolifantjes van The David Sheldrick Wildlife trust's Orphans project.
Eerst kregen ze allemaal een flesje.
Daarna gingen ze nog even poedelen in de modderpoel....Om vervolgens als een zooitje ongeregeld over elkaar heen te tuimelen. Tegen de tijd dat ze 2,5 tot 3 jaar zijn worden ze als groep weer in het wild uitgezet.
Hier neem ik nog even afscheid van ze.
Er is een adoptieprogramma opgezet. Voor 50 dollar per jaar adopteer je een olifantje. De trainers slapen zelfs in speciale stallen bij het olifantje dat ze verzorgen. Ze hebben veel liefde en aandacht nodig. Mooi project toch?
Leuke vestjes in het winkeltje. Op naar onze 2de stop van de dag:
Helllooooho!!!!!
Giraffen voeren....
Wat zijn ze fotogeniek.... Mjam...
En ook weer even voelen natuurlijk. Uitkijken dat je geen kopstoot krijgt want die hoofden zijn enorm. Tijd voor onze 3de en laatste stop.
Ooit de film Out of Africa met Robert Redford en Meryl Streep gezien? Zo niet, moet je echt eens huren. Het is een regelrechte klassieker.
De film (of het boek) begint met de woorden: I had a farm in Africa....
Dat was deze dus. Het voormalige woonhuis van Karen Blixen. Die trachtte hier een koffieplantage op te zetten. Wat helaas niet helemaal goed afliep.
Haar eetkamer stond er nog bij zoals toen. Alleen de touwen eromheen waren toegevoegd.
In haar slaapkamer voelde ik me ook meteen thuis.
De badkamer had wat mij betreft wel wat luxer gemogen. Maar het was Afrika zo'n 80 jaar geleden, dus niet zeuren.
In de zitkamer zag ik de grammofoon staan. Volgens mij kreeg ze die van haar lover (Robert Redford) in de film. Maar het is lang geleden dat ik die heb gezien dus helemaal zeker weet ik het niet meer.... Ga hem deze week maar weer een x-tje bekijken.
www.karenblixen.com
Ietsje verderop lag de Karen Blixen theetuin. Waar je op de verranda lekker kon eten.
Of in de tuin kon zitten.
Ook hier zagen we nog wildlife: een grote, sterke mestkever. Om maar niet te vergeten dat ook wij Out in Africa waren.
Het is dat we al een taxi hadden. Maar anders hadden we de Citi Hoppa wel genomen. De Afrikaanse variant van onze Cityhopper Airline misschien?






























Geen opmerkingen: