zondag 2 mei 2010

Avontuurlijk India.....

Bijna waren we uitgeweken naar Calcutta. Er hing een vreselijke onweersbui, waardoor we lange tijd rondjes moesten vliegen. Uiteindelijk stond ik de volgende dag dan toch echt op m'n taxi te wachten om naar de markt te gaan. Het was om 9.00 uur al zo'n 35 graden. De duiven fladderden al loom door de fontein. Het liefst was ik erbij gaan zitten, maar ik moest toch echt inkopen doen. M'n favoriete markt bleek gesloten. De Indiase overheid had bedacht dat alle winkels in die straat half woon/winkel moeten worden. Een drama voor de verkopers, want daar gaat hun winkelcapaciteit en omzet! Alle rolluiken waren naar beneden. Ben benieuwd wat ik de volgende x ga aantreffen daar....
Noodgedwongen ging ik naar een andere markt. Wat achteraf wel een goed idee was, want er zaten weer fijne koopjes bij én het was er lekker rustig. Ik vergat helemaal foto's te maken. Behalve deze dan van een andere blogger (?) Aan het eind van de middag keek ik nog even op m'n mobiel en zag dat er een sms was waarin stond dat ik om veiligheidsredenen direct naar het hotel terug moest komen. Er waren aanwijzingen voor aanslagen in Delhi, juist bij markten en Malls. Wegwezen dus. Met al m'n 20 (nouja ongeveer) volle tassen. Gelukkig bleek het loos alarm of hebben ze op tijd kunnen ingrijpen. In elk geval zit ik nu weer veilig thuis op de bank en mag ik de komende tijd vakantie gaan houden!

Geen opmerkingen: