zaterdag 15 augustus 2009

Dagje Delhi India

Direct in de gate hing deze reclame met de woorden: overgave, verleiding, beloning. Dit vat zo ongeveer het gevoel van een dagje winkelen in Delhi samen. Na een uurtje of 3 vertraging kwam ik dan toch op mijn kamer aan. Dat ging een kort nachtje worden...
Want de volgende dag stond de privé taxi met chauffeur al vroeg klaar. En dat alles voor zo'n 10 euro per dag.
Het doel van de dag was de Main Bazaar. Een chaotische wirwar van straatjes en winkeltjes in oud Delhi.
De luxe taxi moest aan de rand achterblijven, hier doe je alles te voet of pak je een fietsrikshaw.
Achter de rommelige facades schuilen vaak de mooiste winkeltjes.
Zooooo veel te koop.
Bij dit winkeltje had ik veel lekkere parfums gekocht. En er bleef ook nog genoeg over voor deze dames.
Gelukkig had m'n hotelkamer 2 bedden zodat ik op ééntje m'n aankopen kon tentoonstellen.
Ondertussen kon ik nog een fijn hapje Indiaas eten wegwerken. Dit was een mjummie Paneer Laung Latika. Soort cottace cheese rolletjes gevuld met fijne vruchtjes en notenpasta, in een mild spicy tomatensaus.
Toetje was niet meer nodig, desondanks vond ik het wel een prachtige tekst bij al die chocolaatjes. Snel nog even slapen om straks weer met die overvolle koffer naar huis te vliegen.

Hier nog een fragment uit de beste Bollywood movie ever!!

Geen opmerkingen: