dinsdag 18 augustus 2009

Striptease in het Zeeuws Museum

Vandaag werd weer een ouderwets warme dag. Ik was al lekker vroeg wakker. Het Zeeuws Museum in Middelburg stond al een tijdje op m'n verlanglijstje en daar besloot ik in de ochtend naar toe te gaan. En omdat verder iedereen in Zeeland al naar het strand was, had ik het hele museum voor mezelf. De expositie waar ik speciaal voor ging, heeft de titel: Hete Zomer. Hoe toepasselijk!

Het is een kunst en kitsch tentoonstelling met een combi van zomerjurken uit de jaren 40 t/m 70 en echt ouderwetse streekdracht. Daarbij stonden er ook nog allerlei oude zeeuwse prulletjes zoals snuifdoosjes, stofjes, lintjes en bloemstolpjes. Echt wat voor mij dus...


Mooi gepresenteerde klederdracht, met zulke geweldige details van dichtbij gezien.


Waarom dragen we die jurken eigenlijk niet meer? Toch veel mooier dan die dagelijkse spijkerbroek.


Doe mij maar een kast vol van die spulletjes. Elke dag een ander jurkje.


Ook kon je zien hoe antieke kledingonderdelen werden opgehipt met modernere zaken.


Maar dit waren nog echt oude,lieve jurkjes. Jammergenoeg een beetje wazig genomen. Tja, dan moet je zelf nog maar gaan kijken (tot 27 september).

Het hoogtepunt was wat mij betreft de striptease. In het museum is de verlengde versie op groot scherm te zien.
Kijk even naar het filmpje voor een verkorte impressie, zorg ook dat het geluid aanstaat:

Zooo Moooi, ook met die muziek erbij. Ik bleef wel 3x zitten om steeds weer opnieuw te kijken!









Geen opmerkingen: