zondag 28 maart 2010

Met Sophia in Delhi....

Niet alleen was deze reis de laatste in het oude uniform. Wat ook uniek was, is dat Sophia met me mee ging naar India. Dus daar staan we dan, samen in de galley.
En daar zat ze dan achter een hele serie sterke drankjes..... hips.....

Even dacht ik dat ik alsnog alleen op stap moest, want Sophia raakte zwaar in gesprek met deze meneer die bij ons aan boord zat.
Maar de winkels in Delhi hadden toch een grotere aantrekkingskracht. Hup, daar gingen we, de rondom gestoffeerde taxi in...
Het werd weer een lekker dagje "graven". Door stapels kussentjes en bedspreien....
Langs handgevlochten mandjes.
Voor deze mevrouw is een ketting alleen niet genoeg. Haar hele outfit bestond uit kralen.
Mijn favoriete "kralenzaak" had weer te veel om uit te kiezen. Trots werden we op de nieuwe plafond-ventilatoren gewezen, die telkens weer 5 minuten een ijzige kou wisten te produceren. Waarna steeds 10 minuten de stroom uitviel, zodat ik de meeste kettingen alleen op de tast heb aangeschaft....
Tijd om te eten gun ik mezelf nooit, we hebben al zo weinig tijd. Maar een stukje fruit is zo gekocht....
Voor je het weet bijt je op je druif en loop je naast een os.
De koe is nog steeds heilig in India.
Veel spiritualiteit, je beleeft het allemaal op straat. Zoals deze optocht voor een (voor mij onbekende) God.
Het hele verkeer werd er zonder morren voor stilgelegd. Zo zat deze mevrouw rustig te wachten tot ze langs het mobiele altaar en de bijbehorende fanfare kon komen.
Al lijkt de markt rommelig en stoffig, er wordt wel degelijk schoongemaakt. Deze meneer was druk aan het vegen. Wij konden inmiddels ook wel een goede douche gebruiken.
Zelfs dat kan op deze markt, bij deze dames met hun emmers. Maar wij besloten dat toch maar gewoon in ons hotel te doen. Uiteindelijk gingen we fris en royaal bepakt weer terug naar Zeeland. Gezellig met z'n tweetjes. Iets zegt me dat we het vast nog wel eens overdoen. En nee, voor die wetenschap hebben we geen yoghi-waarzegger nodig !















Geen opmerkingen: