vrijdag 19 maart 2010

Nieuw KLM Uniform!!!

Welkom aan boord, zo begint het boekje dat passagiers kregen in de jaren 50 als ze met KLM vlogen.Heb dit boekje ooit op een rommelmarkt gevonden. Het staat vol met tips en wetenswaardigheden uit de oude doos.
Er stond zelfs een passage over de uniformen in....Binnenkort kan er weer een stukje geschiedenis bijgeschreven worden. Vanaf april krijgen we na 19 jaar een nieuw damesuniform.
Dus hier zijn Dolly en Molly in het oude en nieuwe uniform.... De blonde heeft het oude uniform aan.
Hier een close-upje. Het nieuwe Mart Visser uniform heeft een getailleerd jasje en je kan kiezen tussen een wijde en een strakke rok. En, dat is helemaal nieuw, ook een broek. Bij het oude Nina Ricci uniform valt alles wat rechter.
Thuis heb ik nog 2 barbies die het 70-er jaren uniform aanhebben.
Ook Barbie met het huidige uniform ligt bij mij in de kast. Het wachten is nu op een nieuwe barbie variant.
Op het oude boekje met de prachtige titel: Vleugels voor Jan en Ineke, zie je het jaren 50 uniform. Dit boekje is geschreven door A. Viruly, een bekende piloot uit die jaren. Echt lekker leest het niet weg, hij kon beter vliegen dan schrijven denk ik. Maar het leuke is dat hij uit Westkapelle (bij mijn nieuwe winkel) komt en daar ook veel over schrijft in het boekje.
Zo schrijft hij ook over de grote reis van Westkapelle naar Schiphol. In die tijd was dat natuurlijk helemaal een flink eind. Zelf rijd ik de afstand regelmatig, met de A58 ook geen enkel probleem.
Trouwens als je denkt dat ons uniform lang mee is gegaan, wat denk je van de klederdracht?!










Geen opmerkingen: